Atvirų durų diena su Šalčininkų specialiosios mokyklos vaikais

Vaikai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokosi drauge dalytis atsakomybe ir bendradarbiauti. Toks, sutrikimų turinčių vaikų įtraukimas į bendrą komandą, dažniausiai yra veiksmingas ugdymas, stiprinantis savivertę, turtinantis jausmus, tobulinantis supratingumą, dėmesingumą, kurio reikia visiems. Itin svarbu padėti specialiųjų poreikių vaikui patogiai jaustis bendraamžių grupėje.

2019 metu balandžio 10 diena Šalčininkų rajono savivaldybės Pedagoginę psichologinę tarnybą aplankė Šalčininkų specialiosios mokyklos ugdytiniai.

Susitikimo metu tarnybos specialistės, padėjo vaikams sukurti supratimo tiltą, kuris daugumai padeda jaustis patogiau, kuris padeda suprasti vienam kito jausmus ir emocijas. Užsiėmimo metu vedėme mokinukus per penkias žmogaus pojūčių stoteles: uoslės, skonio, lytėjimo, klausos ir regos. Pritaikant pojūčių teatro metodiką, sukūrus tinkamą erdvę buvo siekiama garsais, skoniais, kvapais ir prisilietimais sužadinti įvairiausius jausmus, kuriuos išgyvena žmogus.

Kiekvienas išgyvenimas individualus. Supratome, kad visi mes galime ir turime teisę jausti ir matyti savaip, skirtingai. Turime teisę išsakyti savo jausmus, baimes ir viltis.

Tokie nestandartiniai užsiėmimai yra puikus įrankis tobulinti asmenybę, plėtoti pasitikėjimą savimi, atskleisti sąmoningumą, atsakingumą, vertybes, stipriąsias vaiko savybes, taip pat priimti ir ugdyti silpnąsias, lavinti emocinį intelektą. Ir svarbiausia – tai tiltas, priartinantis galimybę priimti įvairiausių poreikių turinčius vaikus bendrauti ir bendradarbiauti…