MOKINIO DIENOTVARKĖS REIKŠMĖ PLANUOJANT LAIKĄ, ATRANDANT TINKAMĄ MOKYMOSI STILIŲ

Mokinio dienos režimas  – tai tiksliai nustatyta darbo, poilsio, maitinimosi tvarka, kurie padeda atlikti mokyklos funkcijas.

Tėveliams reikėtų atkreipti dėmesį, kad yra būtinas tinkamas paros laiko ir veiklų suskirstymas. Tai turi didelę įtaką mokinio psichologinės ir fizinės sveikatos stiprinimui bei valios ugdymui. Paaugliai darbingiausi ir aktyviausi būna ryte 8–12 val. ir po pietų 16–19 val. Nustatyta, kad mokinių darbingumas ruošiant namų užduotis būna daug didesnis, kai mokymasis derinamas su aktyviuoju poilsiu. Užtikrinus tinkamą dienos režimą galima apsisaugoti nuo pervargimo.5–8 klasių mokiniams lauke rekomenduojama būti 2–3 valandas. Žiūrėti televizijos laidas rekomenduojama ne ilgiau kaip 1,5–2 valandas per parą. Mokantis kas 30 minučių būtinos trijų minučių pertraukėlės. Maitintis reikia kas 3,5–4 valandas per dieną. Miegui turėtų būti skiriamos ne mažiau nei 8–9 valandos. Tinkamai suplanuotas dienos režimas stiprina motyvaciją ir padeda formuotis pamatinėms asmenybės savybėms: pareigingumui, darbštumui, savarankiškumui, atsakingumui. Tai leidžia gyvenime jaustis laimingiems, atrasti savo mokymosi stilių ir pasiekti užsibrėžtų tikslų. Skiriami trys pagrindiniai informacijos priėmimo bei tvarkymo būdai – mokymosi stiliai:

  • Regimasis (vizualinis)
  • Girdimasis (audialinis)
  • Kinestezinis (taktilinis)

VIZUALINIS – (Vizualai – tai žmonės, kurių vaizdinis informacijos priėmimo ir apdorojimo būdas dominuoja) turi labai gerą vaizdinę atmintį ir gali joje atkurti net prieš keletą metų matytas scenas, objektus bei veidus. Jiems patinka, kai informacija pateikiama vaizdžiai: naudojant grafikus, schemas, plakatus, minčių žemėlapius, išryškinant esminius žodžius. Šio tipo žmonės dažniausiai kalba greitai, pakeltu tonu, naudoja daug nurodančiųjų gestų, ore braižo schemas.

GIRDIMASIS – (Audialai – tai žmonės, kurie teikia pirmenybę garsinei informacijai) turi gerą girdimąją atmintį ir gali atkurti situacijas, mintyse „klausydamiesi“ dialogų. Jiems patinka diskusijos, paskaitos, pasisakymai, garso įrašai bei įvairūs žaidimai žodžiais. Jie mėgsta garsiai skaityti bei klausytis garsiai skaitomų istorijų. Mokydamiesi audialai garsiai skaito arba „kalbasi su savimi“, aiškiai atskiria ir moduliuoja garsus. Jiems patinka, kai instrukcijos pateikiamos žodžiu, akcentuojant veiksmų atlikimo tvarką, pakartojant ir apibendrinant.

KINESTEZINIS – (Kinestetikai – tai žmonės, kurie pasaulį pažįsta lytėdami ir dalyvaudami) lengvai prisimena įvykius ir gali įvardyti su jais susijusius jausmus bei pojūčius. Jiems patinka fizinė veikla, modeliavimas, žaidimai lauke, ekskursijos, mokymasis veikiant (projekto metodas). Kinestetikai įsimena žodžius juos perrašydami ar bent judindami ranką taip, tarsi rašytų. Kalbėdami jie dažnai tarsi imituoja tai, apie ką pasakoja. Kadangi kinestetikai fiziškai labai aktyvūs, jiems mokantis būtinos reguliarios pertraukėlės. Tokiems žmonėms patinka, kai užduotys pateikiamos emocionaliai, demonstruojant realius objektus, naudojant daug gestų ir mimikos elementų.

Žinodami savo mokymosi stilių mokiniai:

  • geriau išnaudoja savo mokymosi galimybes;
  • išmoksta naujų mokymosi strategijų, metodų;
  • labiau pasitiki savimi;
  • geriau jaučiasi pamokoje, patiria mažiau įtampos;
  • patiria mokymosi sėkmę, o tai motyvuoja mokinį.

REKOMENDACIJOS UGDYMUI